Rozšiřování infrastruktury pro rekreační plavbu

blank

Ministr dopravy Martin Kupka s ředitelem Ředitelství vodních cest ČR Lubomírem Fojtů představili plány ministerstva dopravy a jeho organizace Ředitelství vodních cest ČR na rozvoj infrastruktury vodních cest v roce 2024.

Nárůst počtu veřejných přístavišť čeká Labe a Vltavu, na Moravě stát plánuje prodlužování Baťova kanálu a doplňování stání pro bezpečné vyčkávání malých rekreačních plavidel na proplavování zdymadly na Vltavě. V Roudnici nad Labem vyroste další servisní centrum a začne stavba nové moderní servisní lodě pro Prahu.

Mimořádně úspěšný rok 2023

„V letošním roce navážeme na mimořádně úspěšný loňský rok, kdy bylo zprovozněno šest nových veřejných přístavišť pro rekreační plavidla a pět pro osobní lodě na Labi a Baťově kanále. Ještě do letní sezóny otevřeme nová přístaviště na Vltavě v Davli a na Labi v Ústí nad Labem-Brné, Brandýse nad Labem a v Kolíně. Celkem půjde o osmnáct nových stání, mezi nimiž je rovněž čekací stání malých plavidel u plavební komory Vrané nad Vltavou a stání služebních plavidel policie v Praze a Nymburce,“ uvádí ministr dopravy Martin Kupka.

Ještě během jara budou zahájeny práce na přístavišti malých plavidel v Nymburce a následně u přístaviště osobních lodí v Brandýse nad Labem, které uvítají první lodě v roce 2025. Zvýšení kapacity pro přistávání by se mělo díky novému molu dočkat také Uherské Hradiště.

Nová samostatná stání na Vltavě

„Pohodlnému a bezpečnému proplavování pomohou nová samostatná stání pro vyčkávání malých plavidel před plavebními komorami na Vltavě. Na loni zprovozněné stání ve Vraném nad Vltavou letos naváže již zahájená stavba v Roztokách, v Hoříně a v Dolánkách. Během roku bychom měli zahájit stavby ve Štěchovicích a v Praze -Modřanech,“ říká Lubomír Fojtů, ředitel společnosti Ředitelství vodních cest ČR.

V plánu je v případě získání povolovacích procesů rozšiřování přístavu Veselí nad Moravou jako součásti tzv. plavebního okruhu do Vnorov na Baťově kanále, doplnění zázemí přístaviště Strážnice a výstavba nového rekreačního přístavu Kamýk nad Vltavou.

Prodloužení Baťova kanálu

„Jsem rád, že úspěšně probíhá realizace dlouhodobě plánovaného strategického projektu prodloužení Baťova kanálu do Hodonína. Novou plavební komorou Rohatec/Sudoměřice proplují první lodě v roce 2026. Také jsou důležité první kroky zlepšení dostupnosti bezpečného tankování pohonných hmot a odběru odpadních vod letos zprovozněným servisním centrem Roudnice nad Labem a aktuálně zahajovanou stavbou opravdu moderní servisní lodě pro Prahu,“ dodává Kupka.

Scroll to Top