Pražský dopravní podnik vymontuje stávající eskalátory ve stanici Anděl a vymění je za nové. Rekonstrukce, která se týká také odstranění průsaků vody do tunelu, bude zahájena 18. září a skončí za devět měsíců. Náklady na akci jsou vyčísleny na čtvrt miliardy korun. Přítomným novinářům to při noční prohlídce sdělili zástupci DPP.
Paradoxem může být, že se eskalátory objevily v hlavním městě ještě dříve než samotné metro. Na trase bývalé lanové dráhy na Letnou fungovaly už v letech 1925-1926 dřevěné eskalátory. V roce 2013 provozovalo pražské metro 243 eskalátorů od 6 jiných výrobců. Jejich celková délka přesahuje 17 kilometrů.
DPP vymontuje zastaralé ruské eskalátory, ale vybere z nich díly, které se ještě budou moci využít. Při rekonstrukci dojde ke kompletní výměně zařízení a eskalátory odsud včetně nosných konstrukcí zmizí. Vymění se veškeré řízení, elektroinstalace a nainstaluje se sem úplně nový eskalátor s novými bezpečnostními prvky a systémem řízení,“ řekl technik DPP Martin Kodrle. Dělníci poté začnou pracovat na opravách v tunelu eskalátoru, do kterého zatéká voda. Podnik nechá opravit jeho izolaci. Pohyblivé schody DPP vymění i ve stanicích Karlovo náměstí a Náměstí Republiky, kde práce začnou 1. listopadu. Výměna eskalátorů začala koncem srpna také na Skalce na trase A.
Součástí metra je tunelové odvodnění. Tunely se myjí pomocí speciální mycí soupravy. Pomocí desek na rampě se provádí shora dolů mytí ostění. Další trysky mají kolejový spodek a svršek. Zásoby vody soupravy jsou tvořeny dvěma cisternami, každá má objem 12 krychlových metrů. Osádka soupravy vodu doplňuje v jednotlivých stanicích nebo tunelech.
Zdroje: E 15, technet.idnes.cz