Hořínský kanál spolkne další miliardu

blank

Jak uvedl portál Zdopravy.cz, po celé délce kanálu bude položeno potrubí, z něhož budou zásobovány vodou tůně a mokřady mezi kanálem a řekou. Jen krátce poté, co bylo na vltavském Vraňansko-hořínském kanálu dokončeno zdvižení sedmi mostů a modernizace plavební komory Hořín, chystá stát pro tuto vodní cestu další investiční akci. Ředitelství vodních cest (ŘVC) vypsalo zakázku za 1,33 miliardy.

Díky projektu bude prohlouben téměř celý kanál Vraňany – Hořín o 50 centimetrů v délce zhruba devět kilometrů. Dnes je totiž v plavebním kanálu povolený ponor 1,8 metru, nově bude ponor 2,2 metru. Marže dosahuje přibližně 50 centimetrů. „Zároveň bude nutné odstranit původní betonové těsnění dna a břehů a nahradit ho novou betonovou deskou o tloušťce 210 milimetrů, pokládanou finišerem tak jako na dálnici. Má ale méně než poloviční tloušťku,“ řekl mluvčí ŘVC Jan Bukovský.

Kanál se prohloubí na stejný přípustný ponor, na který už byla prohloubena v minulých letech Vltava až do Radotína. „Hlavním efektem je umožnění vyššího naložení lodí o 30 až 40 procent, tedy přibližně 300 až 400 tun uveze loď navíc při de facto stejných nákladech. Výsledkem tak jsou nižší náklady, lepší konkurenční pozice vůči silniční dopravě a lepší uplatnění vodní dopravy například v citylogistice,“ doplnil Bukovský. Stavba bude probíhat od října do dubna, práce by měly být hotovy v roce 2024.

Scroll to Top