Stavba servisních a zásobovacích lodí za 205 milionů

blank

Jediná státní servisní loď slouží v současnosti od roku 1998 v Praze, zmodernizovat ji podle Ředitelství vodních cest (ŘVC) nelze. ŘVC tak začalo naplňovat plán na zbudování flotily zásobovacích lodí pro Vltavu v Praze a nádrže Orlík a Slapy. Bude se jednat o tři lodě, které budou plnit řadu funkcí, mimo jiné budou sloužit jako plovoucí čerpací stanice. Informoval o tom portál zdopravy.cz.

V současnosti ředitelství vypsalo zakázku na dokumentaci, na základě které následně vypíše tendr na stavbu lodí (formou Design & Build). Předběžné náklady jsou vyčísleny na 205 milionů.  Lodě budou sloužit například pro zásobování lodí všeho druhu pitnou vodou nebo odběr odpadních vod.

„Jde o veřejnou službu uživatelům vodních cest, aby bylo dostupné bezpečné zásobování lodí zcela v souladu s nejmodernějšími požadavky na ekologické nakládání s látkami, které mohou znečistit vodu,“ uvedl mluvčí ŘVC Jan Bukovský.

ŘVC již od roku 1998 provozuje servisní loď v Praze, která tímto způsobem zásobuje osobní lodě v Praze. Ta je na konci životnosti. Řešením je stavba nové lodě. Ta bude tanková, s dvojitým dnem a dalším zabezpečením pro přepravu nebezpečných věcí. Se stejnou konstrukcí, jen menší, se počítá i u lodí pro Orlík a Slapy.

„Dnes je možné servisní služby poskytovat výhradně na jediné soukromé čerpací stanici Stará Živohošť na Slapech, která je ale pro řadu lodí plujících po nádržích zbytečně daleko. Na přehradách je plavba rozšířena plošně, proto je oproti husté síti pobřežních stabilních stanic nejlepším řešením právě putující servisní plavidlo,“ doplnil Bukovský.

Foto: Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Scroll to Top