Pšenička k interaktivním programům pro školy

blank

Po školním roce poznamenaném dlouhodobým uzavřením vzdělávacích institucí v důsledku pandemie se vrací k žákům interaktivní programy, Strom života a Planeta Oxidan, o významu vody pro člověka a přírodu, na kterých se podílel spolek EduLudus a odborníci z SmVaK Ostrava.

V předcovidovém období si podle mluvčího SmVaK Ostrava Marka Síbrta získaly programy ve školách takovou popularitu, že byly všechny termíny pro školní rok pravidelně beznadějně obsazeny. Pandemie nového typu koronaviru tyto pořádky od základu změnila a do nového roku vstupuje vodárenská společnost i realizační tým s očekáváním, jaký zájem ze strany škol hry po roční pauze vzbudí.

„Ukazuje se, že jsme s oběma vzdělávacími programy přišli ve správnou dobu a zacílili je správným směrem. Téma vodních zdrojů, péče a zacházení s nimi, jejich efektivní využívání, a naopak rizika související s vodním hospodářstvím jsou společensky, mediální i politicky intenzivně diskutovanými tématy. Vše navíc dětem předáváme v takové formě, aby si získané poznatky, znalosti, dovednosti a návyky uložily v mozku jako automatizované vzorce chování, jednání a kompetencí. Jako něco, o čem nemusí hluboce přemýšlet,“ řekl generální ředitel SmVaK Ostrava Anatol Pšenička.

Do toho přišla pandemie nového typu koronaviru, která převrátila zažité pořádky prakticky ve všech oblastech našeho života, zdůraznil také Pšenička. Pro školy to platí o to výrazněji, že u nás byly uzavřeny nejdelší dobu z celé Evropy. „Jsme ale přesvědčeni, že školy při respektování všech hygienických a preventivních pravidel vyhodnotí, že vzdělávání v přímé interakci není stále online formou výuky plně nahraditelné, byť školství v této oblasti udělalo v uplynulém období v důsledku situace ohromný skok kupředu. Vidíme, jak se postupně volné termíny zaplňují a pevně věříme, že v tomto školním roce nás již žádná nemilá překvapení v podobě přísných restrikcí nečekají,“ uzavřel Pšenička.

Scroll to Top