Nízká hladina přilákala hledače kovů. Povodí Vltavy upustilo nádrž kvůli stavbě nového lodního výtahu. Extrémně nízká hladina odkrývá pozůstatky zatopených staveb a břehy lákají hledače cenných kovů. Tak málo vody bylo na Orlíku naposledy v létě 2015. Tehdy kvůli suchu.
Povodí Vltavy muselo hladinu Orlíku snížit kvůli stavbě nového lodního výtahu za 60 milionů korun. Vodohospodáři začnou přehradu napouštět znovu na jaře. Modernizací dojde k prodloužení kolejové dráhy v úseku horní vody asi o 12 metrů na délku a o zhruba 3,5 metru na výšku. Úpravy dozná také zařízení převážející plavidla. Zvýší se jeho nosnost ze současných 3,5 až na 6,5 tuny.
„Zajištěním větších plavebních hloubek a modernizací stávajícího lodního výtahu dojde k prodloužení možnosti plavby na vltavské vodní cestě i v období sucha,“ uvedl dříve mluvčí Povodí Vltavy Hugo Roldán.
Orlická přehrada je součástí Vltavské kaskády v jižních a středních Čechách. Byla vybudována v letech 1954–1961 a přehradila tok Vltavy u Solenice na Příbramsku. Vzniklému jezeru muselo ustoupit 14 mlýnů, velký počet pil a 650 obytných a hospodářských staveb. Přehrada byla uvedena do provozu 22. prosince 1961. Největší hloubka je 74 metrů a jde o nejobjemnější nádrž v České republice.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. SouhlasímDalší informace