Téměř osmdesát let stará nádrž prochází rekonstrukcí systému rychlouzávěru, který je mechanickou pojistkou hráze. Společnost ČEZ, která dvaadvacetitunový rychlouzávěr vyrobila, to uvedla v tiskové zprávě.
Rychlouzávěr zajišťuje mechanické uzavření vodního přivaděče na turbínu při jeho plném průtoku a musí odolat plnému tlaku vody v Brněnské přehradě. Celkové náklady na rekonstrukci se pohybují kolem 10 milionů korun. V listopadu 2016 byl vyzvednut původní pětatřicetitunový rychlouzávěr, jehož stav už neumožňoval další použití.
„Vzhledem ke stáří zařízení bylo nutné vyměnit mnoho klíčových komponentů. Museli jsme provést rekonstrukci rychlouzávěru i celého ovládacího hydraulického systému najednou,“ uvedl Pavel Sirový, specialista realizace projektu ČEZ Energoservis. Transport s rychlouzávěrem vyrazí ve středu 10. května z Dukovan, kde byl vyroben, k hrázi přehrady. Instalace si vyžádá úplné uzavření hráze.