Nové vedení karlovarské radnice se zaměří na dešťovou kanalizaci

blank

Cílem je, aby se srážky dostaly do půdy. Podle primátorčina náměstka pro investice Petra Bursíka se systematické kontroly dešťové kanalizace v Karlových Varech neprováděly od roku 1994. Město chce prostřednictvím takzvaného pasportu zjistit, kde kanalizace je, kde naopak chybí, i kolik peněz by měla stát její oprava či výstavba. Informuje o tom Mladá fronta Dnes.

„Prověříme, v jakém stavu kanalizace je, protože to dneska nevíme. Pak se také celorepublikově řeší stav vody a je, tuším, vypsaný dotační titul. Proto ještě vytipujeme místa, kde by popřípadě mohly vzniknout nějaké jímky pro shromažďování vody. Ta by byla určená pro možnosti mytí komunikací, zalévání a tak dále,“ uvedl náměstek Petr Bursík, podle kterého se vedení radnice dohodlo také na tom, že pokud bude město dělat parkovací stání či odstavné plochy, součástí bude pokud možno zatravňovací dlažba.

Bursík upozornil, že dešťová kanalizace Karlových Varů není v optimálním stavu. „Momentálně máme vytipovaných šest až sedm nejkritičtějších míst, ve kterých stojí voda,“ řekl Bursík. K těm patří například Horova ulice, Jateční ulice či křížení ulic Charkovská a Západní. Město za průzkum dešťové kanalizace zaplatí asi 900 tisíc korun. „Lze to udělat za pár tisíc i za pár milionů. Pokud budou parametry nastavené rozumně, je i tato částka adekvátní. Uvítali bychom, aby výsledná pasportizace byla volně dostupná, například ve formě otevřených dat,“ řekl k částce Jindřich Čermák z opozičních Pirátů.

S průzkumem souhlasí i další opoziční zastupitel Petr Kulhánek (KOA). „Pokud by mělo jít o kompletní kamerový monitoring, cena může byt adekvátní. Otázkou ale zůstává, jak byla pasportizace zadaná. Detailní znalost soustavy má společnost Vodárny a kanalizace, která také nabízela spolupráci. Nebyla ale ani poptána a zakázku získala firma jiná. Nevím, zda proběhlo poptávkové či výběrové řízení, v každém případě ale měla být zcela určitě oslovena k podání nabídky i Vodakva,“ doplnil Kulhánek.

Scroll to Top