Obyvatelé Prahy jsou spokojeni s dodavatelem pitné vody

blank
Spokojenost zákazníků s Pražskými vodovody a kanalizacemi dosáhla rekordních 96 procent. Klíčovými faktory jsou profesionální přístup zaměstnanců, kvalita pitné vody a efektivní zákaznický servis. Redakci o tom informoval mluvčí PVK Tomáš Mrázek.

Spokojenost klientů podle Mrázka ovlivňuje profesionální přístup zaměstnanců vodáren, chování montérů a odečítačů, kvalita dodávané pitné vody, vyšší vliv má také vyřešení požadavku na zákaznickém centru a zákaznické lince.

„Nejvíce jsou s úrovní našich služeb spokojeni individuální zákazníci, a to 97 procent dotázaných. U nich bodujeme zejména s kvalitou pitné vody, s plynulostí dodávek a profesionalitou našich zaměstnanců,“ informoval Mrázek. Nejpreferovanější informačním kanálem u individuálních zákazníků zůstávají internetové stránky. Zástupci bytových družstev a firem preferují zákaznickou linku. „S dostatkem informací je spokojeno 94 procent zákazníků,“ řekl Mrázek.

blank

Kohoutková voda pak se těší oblibě u 91 procent dotázaných (meziroční nárůst o sedm procentních bodů). Vodu z kohoutku pijí častěji ženy a respondenti s vyšším vzděláním. Zároveň roste názor, že by měla být kohoutková voda účtována v restauracích. „Letos se pro tento přístup vyjádřilo 27 procent respondentů, což je meziroční nárůst o osm procentních bodů. Pro účtování kohoutkové vody v restauracích jsou méně často respondenti nad 60 let,“ sdělil mluvčí.

Data vyplývají to z průzkumu, který pro PVK provedla nezávislá výzkumná agentura IBRS. Výzkumu se zúčastnilo 890 respondentů z řad individuálních zákazníků, správců bytových domů či bytových družstev, průmyslových zákazníků a firem. Šetření probíhalo v Praze od 7. září do 28. října 2025.

PVK provozují vodohospodářskou infrastrukturu hl. m. Prahy a obce Radonice. Společnost zajišťuje výrobu pitné vody pro 1,4 milionu obyvatel metropole a čtvrt milionu obyvatel středočeského regionu.

Scroll to Top