
Rekreační plavba na řece Moravě v Uherském Hradišti se dočká významného vylepšení, ještě před zahájením sezony bude v přístavišti instalováno nové plovoucí molo o délce 50 metrů, které rozšíří stávající kapacitu pro stání malých plavidel.
Jak uvedlo město, plovoucí molo je navrženo jako rychlé a efektivní řešení pro rostoucí poptávku po kotvení malých plavidel, a to na dobu, než dojde k vybudování rozšíření stávajícího betonového mola a odpovídajícího zázemí. Molo bude dlouhé 50 metrů a široké 1,5 metru a umístěno vedle stávajícího betonového mola směrem k Mostu J. A. Bati. V provozu bude od 1. května do konce září. Na ploše mola včetně přístupové lávky se bude moci najednou pohybovat nejvýše 20 osob.
Významné centrum na Baťově kanálu
Hlavním účelem stavby je umožnit stání většímu počtu lodí. Starosta Stanislav Blaha nepochybuje o tom, že zvýšení kapacity přístaviště vytvoří nové a lepší podmínky pro další rozvoj rekreační vodní dopravy. „Uherské Hradiště bude dostupnější většímu počtu lidí připlouvajících k nám po vodě. Ze samotného přístaviště je to do historického centra pouhých pár minut pěšky,“ uvedl Blaha. Město je důležitým centrem na téměř 54 kilometrů dlouhé vodní cestě, která kombinuje řeku Moravu a Baťův kanál. Projekt je výsledkem spolupráce mezi Ředitelstvím vodních cest ČR a městem Uherské Hradiště.
Splavnění kanálu do Hodonína
Práce na prodloužení splavnosti o sedm kilometrů do Hodonína probíhají na hranici mezi Českou a Slovenskou republikou od září 2023. V lednu proběhla montáž stavidel na jezu Sudoměřice. Ten má dvě jezová pole a každé z nich je vybaveno dvěma stavidly. Stavidla budou udržovat hladinu pro bezpečnou plavbu na pěti kilometrech Baťova kanálu až po plavební komoru Petrov. Jsou 2,1 metru vysoká a 5,1 metru široká. Do Hodonína by první lodě z Baťova kanálu měly doplout se začátkem plavební sezony 2026.