Metrostav aktuálně připojuje římsové a chodníkové kameny včetně kamenného zábradlí na zvedacím mostu komory Hořín. Dále pracuje na zvýšení podjezdné výšky památkově chráněného mostu přes dolní ohlaví zdymadla o téměř pět metrů. Testovat sjíždění a zdvihání mostu bude na jaře 2021. Informovala o tom agentura ČIANEWS.
Cílem stavby, kterou Metrostav buduje pro Ředitelství vodní cest ČR, je přizpůsobit vodní trať na parametry třídy Va. Projekt je také součástí modernizace 10 kilometrů dlouhého plavebního kanálu Vraňany-Hořín, která bude stát zhruba 2 miliardy. Investici spolufinancuje Státní fond dopravní infrastruktury a Evropská unie.
„Demontovat, očíslovat a vrátit na původní místo. Zní to jednoduše, ale když jde o kameny, které přes 100 let odolávaly tlakům mostu, je prakticky nemožné je zachovat všechny. O to víc mě těší, že jsme u žulových kamenů dosáhli 95% úspěšnosti a u řádkového zdiva jen o něco málo nižší. Už teď mohu slíbit všem místním patriotům, že iluze souvislého mostu bude téměř dokonalá a že v jeho základní poloze bude pohled na fasádu hořínského zdymadla téměř stejný jako před zahájením úprav,“ řekl Jan Prokeš, vedoucí projektu z Metrostavu.
Podstatou stavby v Hoříně je zvýšit průjezdnost plavebního kanálu pro vyšší osobní a kabinové lodě a nákladní lodě pro přepravu nadměrných nákladů. „Zakázka je naprosto ojedinělá, protože historické plavební komory se většinou nerozšiřují, ale pouze rekonstruují. Především přestavbu mostu na hydraulicky zdvižnou konstrukci pak považuji za naprostý unikát. Nejdůležitější a vizuálně nejatraktivnější část projektu nás čeká na jaře příštího roku, kdy budeme testovat sjíždění a zdvihání mostu,“ doplnil Josef Špaček, stavbyvedoucí z Metrostavu.
Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Soubory cookies třetích stran
Tyto webové stránky používají službu Google Analytics ke shromažďování anonymních informací, jako je počet návštěvníků webu a nejoblíbenější stránky.
Povolení tohoto souboru cookie nám pomáhá zlepšovat naše webové stránky.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!