SmVaK Ostrava k mediální prezentaci a připravovaným inovacím

blank

Mediální image a vztahy s veřejností jsou v současné době mimořádně důležité. Na to, jak o sobě informují a dávají vědět vodárenské společnosti, se v další anketě zaměřuje redakce vodarenstvi.cz. Odpovídal generální ředitel SmVaK Ostrava Anatol Pšenička.

Podle Pšeničky aktualizuje společnost informační servis na internetových stránkách téměř na každodenní bázi. Společnost také disponuje bezplatnou zákaznickou linkou a sítí obchodních míst a zákaznických center, kde si lidé vyřizují své praktické záležitosti. I přes významnou elektronizaci vodohospodáři respektují skutečnost, že mnoho lidí stále dává přednost informacím v tištěné formě. Do budoucna chystají vodohospodáři například větší využití sociálních sítí. Společnost je největším dodavatelem pitné vody ve více než milionovém regionu, patří mezi nejvýznamnější vodárenské firmy působící v České republice.

 Jak často společnost aktualizuje svůj informační servis pro zákazníky, veřejnost?

Dá se říct, že naše internetové stránky aktualizujeme na každodenní bázi. A rozsah informací na našem webu je skutečně rozsáhlý. Nejde tedy jen o aktualizaci toho, co je u nás nového z hlediska investic nebo činnosti našich provozů, ale také o klíčové informace pro zákazníky. Ať již jde o námi nabízené služby, plánované odstávky, kvalitu pitné vody nebo technické parametry pro ty, kteří si chtějí budovat novou kanalizační nebo vodovodní přípojku. Ale poměrně významná je také edukativní část stránek, kdy informuje o našem systému dodávek pitné vody a čištění vody odpadní, stejně jako koloběhu vody v přírodě. Ale náš informační servis pochopitelně nepředstavuje pouze internet. Máme například bezplatnou zákaznickou linku, kam mohou lidé v případě potřeby zavolat. Stejně tak máme síť obchodních míst a zákaznických center, kde si lidé vyřizují své praktické záležitosti, ale mohou získat také řadu další informací o naší činnosti.

blank

Disponujete údaji o čtenosti Vašich internetových stránek? Jste případně s návštěvností webu spokojeni?

Disponujeme těmito daty pouze u některých sekcí našich stránek – například interaktivního nástroje pro online objednávání vodárenských služeb nebo vydávání stanovisek k existenci sítí – a tam jsme spokojeni. Nicméně vidíme také trendy. Lidé navštěvují naše internetové stránky stále častěji a častěji. Online komunikace je prostě v současnosti pro většinu lidí cestou, jak řešit své požadavky, potřeby a jak se dostat k informacím.

V jakém množství a s jakou periodicitou společnost vydává tištěné magazíny?

Vydáváme tištěný čtvrtletník Z první ruky. Ten ale také rozesíláme elektronicky našim nejvýznamnějším odběratelům a městům a obcím, kde působíme. Musím říct, že mě těší, že řadu především praktických informací pro své obyvatele pak municipality přebírají a využívají na svých vývěskách, internetových stránkách a sociálních sítí nebo v obecních zpravodajích. Chceme se dívat do budoucna k moderním formám komunikace, ale přesto bychom neměli zapomenout na to, že lidé ze specifických oblastí a některých sociálních skupin dávají z řady důvodů stále přednost informacím v tištěné formě. To musíme i přes jasný trend elektronizace respektovat.

Tlačí Vás v něčem v oblasti mediální prezentace lidově řečeno bota? Chystáte v tomto směru inovace do budoucna?

Inovací chystáme celou řadu. Začali jsme pracovat na modernizaci internetových stránek, zvažujeme větší zapojení v oblasti sociálních sítí – ostatně teď jsme rozjeli firemní profil například na profesní síti Linkedin. Ale samozřejmě víme, že těch změn nás čeká více.

Scroll to Top