Silnice v Praze po opravách vodovodů pokrývají dlažební kostky

blank

V Praze se po haváriích na vodovodních a kanalizačních řadech řidiči často setkávají s provizorními opravami silnic pomocí dlažebních kostek. Ačkoli může postup působit jako krok zpět, podle vodohospodářů je klíčový pro rychlé obnovení provozu a zajištění bezpečnosti dopravy. Uvedl to mluvčí Pražských vodovodů a kanalizací Tomáš Mrázek.

„Naším cílem je po opravě potrubí předat opravený výkop co nejrychleji správci komunikace, aby mohl být obnoven provoz. Podloží je však po úniku velkého množství vody stále vlhké a nestabilní. Provizorní povrch z dlažby je proto ideálním řešením – umožní podloží přirozeně vysychat, což je klíčové pro jeho pozdější správné zhutnění a zamezení dalším propadům,“ přiblížil pohled vodohospodářů Mrázek.

Po havárii na vodovodním řadu nebo kanalizaci je zemina pod vozovkou podmáčená a nestabilní. Situace se dále komplikuje v zimním období, kdy nízké teploty nejenže znemožňují technologicky správnou pokládku asfaltu, ale zároveň jsou mimo provoz i obalovny, které horkou asfaltovou směs vyrábějí. Podle TSK je použití dlažebních kostek nejlepší dočasné řešení.

„Plně chápeme, že jízda po dlažbě není pro řidiče tak komfortní jako po asfaltu. Naší absolutní prioritou je ale bezpečnost a plynulost dopravy. Díky použití dlažby můžou správci sítí kritické dopravní tahy zprovoznit v co nejkratším čase a předejít dlouhým uzavírkám a kolonám, které by jinak při čekání na vhodné podmínky pro asfaltování nevyhnutelně nastaly. Jakmile to počasí a stav podloží dovolí, je úsek finálně opraven asfaltovým povrchem,“ dodala ředitelka úseku správy a údržby komunikací TSK Štěpánka Čechová.

Scroll to Top