Baťův kanál: největší zájem v historii

blank
Povodí Moravy investuje do údržby a bezpečnosti vodní cesty, aby zvládlo rostoucí lodní provoz. Plánované opravy a modernizace zajistí plynulost plavby a efektivní využití vodních zdrojů. V letošní hlavní plavební sezóně Povodí Moravy zaznamenalo na plavebních komorách 38 929 proplutí lodí a v součtu komory proplavily 184 125 osob. Vysoké množství lodí na Baťově kanálu přináší zvýšené nároky na provoz, opravy a údržbu vodní cesty.

Po ukončení hlavní plavební sezóny zahájilo Povodí Moravy generální opravu plavební komory Vnorovy I. Jedná se o pokračování komplexních oprav všech plavebních komor, které Povodí Moravy postupně provádí. V předcházejících letech už byly opraveny plavební komory Spytihněv a Veselí nad Moravou. Rekonstrukce bude dokončena tak, aby od začátku příštího května mohla bez omezení odstartovat hlavní plavební sezóna.

Dále byly zahájeny stavební úpravy, které zajistí maximální využití vody a trvalé zajištění bezpečné plavební hloubky v jižním kanálovém úseku Baťova kanálu. V listopadu začne rozsáhlá modernizace řídicích systémů, která zajistí průběžnou kontrolu plavebních hloubek celého úseku Baťova kanálu s predikcí poklesu hladin v návaznosti na četnosti proplavení jednotlivými komorami. Do konce listopadu budou dokončeny práce na plavební komoře Staré Město, které Povodí Moravy provádí vlastními zaměstnanci i mechanizací. Do konce listopadu bude dokončena instalace proměnných plavebních znaků na silniční mosty přes řeku Moravu v Napajedlech a v Uherském Hradišti.

„Samozřejmě nám dělá velkou radost, když vidíme, jak roste obliba a zájem o plavbu na Baťově kanálu. S rostoucí návštěvností rostou také nároky na údržbu a zajištění plavby. Proto jako správci Baťova kanálu investujeme nemalé prostředky do plynulosti a bezpečnosti plavby. Jen v následujícím půl roce realizujeme stavby za téměř šedesát milionů korun, a to jak z vlastních prostředků, tak zejména z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury,“ dodal generální ředitel Povodí Moravy David Fína.

Veškeré práce si vyžádají desítky milionů korun. Financování je zajištěno z prostředků Povodí Moravy a Státního fondu dopravní infrastruktury.

Scroll to Top