
Skupina Mattoni 1873, pod kterou značka spadá, letos chystá investice do modernizace za desítky milionů korun. Závod na výrobu přírodní a ochucené minerální vody Poděbradka v Poděbradech na Nymbursku stáčí ve špičce nápoje do stovek tisíc lahví denně. Voda se v Poděbradech jímá v hloubce pod pěti vrstvami nepropustného podloží.
„Letošní rok je z hlediska investic významnější než ty minulé a letos budeme investovat do modernizace závodu desítky milionů korun,“ uvedl ČTK generální ředitel skupiny Ondřej Postránský. Modernější technologie podle něj přinesou také úsporu energií, půjde třeba o nový kompresor na vyfukování lahví. Poslední větší investicí byla robotická ruka ve stáčírně KEG sudů.
Češi patří k největším konzumentům ochucených minerálních vod na světě, roční spotřeba je průměrně téměř 50 litrů na osobu. „Čím dál více lidí se přiklání ke zdravějšímu životnímu stylu, takže pro nás to znamená mírný příklon k těm variantám bez cukru, a když bychom to poměrově srovnali, tak se lehce navyšuje poměr ProLinie versus Poděbradky ochucené,“ řekl Postránský.
Významné výročí
Poděbradský závod zaměstnává několik desítek lidí. V halách jsou také cisterny s cukrem nebo velké filtrační nádoby pro odželeznění minerální vody, která do závodu putuje z nedalekého vrtu. Vodu tady jímají v hloubce pod pěti vrstvami nepropustného podloží. Stáčí se o teplotě 12 až 14 stupňů Celsia.
Od objevení pramene minerální vody v Poděbradech letos uplyne 120 let. V roce 1905 se při hloubení studny na zámeckém nádvoří narazilo na zřídelní strukturu poděbradské minerální vody.
Skupina Mattoni 1873 na domácím trhu kromě tradiční vody Mattoni vyrábí také pramenitou vodu Aquila a minerální vody Magnesia, Dobrá voda a Hanácká kyselka, ale také značky nealkoholických nápojů Pepsi, Mirinda, 7UP, Schweppes, Gatorade, Mountain Dew a další.