
Zákaznická centra Středočeských vodáren budou v letošním roce otevřena do pátku 20. prosince do 12:00.
Na setkání se zákazníky v novém roce 2025 se pracovnice zákaznického útvaru budou těšit v pátek 3. ledna, kdy otevřou po svátcích poprvé. Počínaje tímto datem budou zákaznická centra k dispozici předem objednaným zákazníkům v úředních hodinách pondělí, středa 8.00 – 12.00, 13.00 – 17.00, pátek 8.00 – 12.00. Provoz zákaznické linky Středočeských vodáren na telefonu 840 121 121 a 602 128 127 stejně jako Centrálního dispečinku zůstává mezi svátky neomezen.
Dvojnásobný počet zákaznických požadavků
Díky zákaznickému portálu a mobilní aplikaci je ve Středočeských vodárnách možné vyřídit vybrané zákaznické požadavky online. Jedná se například o změnu nastavení záloh nebo nahlášení samoodečtu. Klienti mohou sledovat vývoj spotřeby vody z posledních vyúčtování. Vodárny o tom informují ve Výroční zprávě za rok 2023.
V roce 2023 bylo prostřednictvím tohoto systému SVAS řešeno 41 561 požadavků, což je více než dvojnásobný nárůst oproti předchozímu roku. Službu SMS INFO využívá více než patnáct tisíc klientů vodáren. V roce 2023 zájem o tuto službu znovu vzrostl. Hlavním zdrojem informací pro veřejnost jsou internetové stránky www.svas.cz, které zajišťují návštěvníkům aktuální informace.
Klíčový hráč regionu
SVAS, které zásobují pitnou vodou 293 000 obyvatel, loni vyčistily 10,8 milionu kubíků odpadní vody, délka provozovaných kanalizačních řadů činila 946 kilometrů. Mezi nejvýznamnější infrastrukturní projekty letošního roku patří intenzifikace ČOV Kladno – Vrapice, přeložky a zásahy na vodovodu v souvislosti se stavbou rychlodráhy Praha – Kladno, modernizace čistírny odpadních vod Kladno – Dubí nebo oprava přivaděče Libušín – Smečno. Středočeské vodárny jsou členem skupiny Veolia Česká republika a koncernu Veolia Environnement.