
Aqualand Moravia v jihomoravských Pasohlávkách navštívilo během letní sezony čtvrt milionu lidí. Pětinu tvořili zahraniční hosté, především z Rakouska, Slovenska a Polska. Podle agentury CzechTourism je Aqualand Moravia největším lákadlem v kraji.
„Návštěvnost se zvýšila o tři procenta. Určité zabrzdění způsobené covidovým rokem 2020 je pryč a vrátili jsme se po pandemii s ještě silnějšími letními měsíci,“ vysvětluje ředitel Petr Pavlacký. Nejsilnějším měsícem byl srpen. Aquapark nyní láká na podzimní a zimní wellness a nižší vstupné po šestnácté hodině.
Aqualand uspoří ročně desítky milionů korun díky tomu, že umí recyklovat bazénovou vodu. Ta už není vypouštěna do kanalizace, ale bude ji možné zhruba z 80 procent opět využít. Klíčová investice spočívá v instalaci technologie, jež funguje s pomocí ozonu, který čistí vodu vypuštěnou z bazénů a která by jinak musela být vypuštěná do kanalizace. Denně uspoří 250 kubíků vody, ročně jde o více než 90 000 kubíků.
V Jihomoravském kraji se zvyšuje podíl polských turistů. „Návštěvníci vyhledávali turistické pecky, ale zavítali také na méně známá místa, která se snažíme v nabídce zviditelnit. Doba pobytu se zkracuje, mnoho lidí se pro svůj pobyt rozhodovalo na poslední chvíli. Zvyšuje se podíl turistů z Polska, tradiční jsou návštěvníci ze Slovenska, Rakouska i Německa. Díky dostupným letům se vrací z Jižní Koreje,“ říká k letní sezony v Jihomoravském kraji ředitelka Centrály cestovního ruchu jižní Moravy Martina Grůzová.