Petr Havel o zajímavosti témat z pohledu vydavatele odborného média

blank

Seminář Komunikace obsahově komplikovaných a krizových témat v médiích, který se uskutečnil v Praze, přivítal tři přednášející. Po provozovateli portálu iVodárenství Pavlu Hájkovi a mluvčím Severomoravských vodovodů a kanalizací Ostrava Marku Síbrtovi vystoupil také zemědělský analytik a vydavatel portálu Naše voda Petr Havel.

Ten hovořil o zajímavosti témat z pohledu vydavatele odborného média, redakčních postupech při zpracování obsahově komplikovaných témat a podkladech, která jsou poskytována médiím. „Novináři z neodborných médií nemají potřebné detailní informace o specifických oborech a nemá smysl je do problematiky detailně zasvěcovat. Faktografická prezentace dat je na ústupu, převážná část sdělení je postavena na bázi emocí, příběhů, mediálních zkratek a obecných, často zjednodušujících, sloganů. Nad prezentací dat vítězí grafické prvky, instruktážní videa, společensky atraktivní rovina problému, která zdaleka nemusí být tou podstatnou. Fenoménem doby je také recyklace již zveřejněných zpráv bez ověření jejich faktičnosti,“ vysvětlil Havel.

Pavel Hájek, provozovatel portálu iVodárenství a Petr Havel, vydavatel portálu Naše voda

Zároveň přidal několik tipů, jak zvýšit atraktivitu podávaných informací a vysvětlit fakta laické veřejnosti. Hovořil také o prevenci rizik nepravdivých a zavádějících informací.

Scroll to Top