Opozice kritizuje záměr stavby první části kanálu Dunaj-Odra-Labe

blank

Vláda v pondělí 5. října schválila přípravy první části vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe na řece Odře mezi Ostravou a polskými hranicemi. Při analýze projektu se stát primárně zaměřuje na propojení Dunaje s Odrou, Labe zůstává v rezervě. Někteří představitelé opozice plán kritizují.

„Vláda v tichosti schválila tento megalomanský projekt, který nás má vyjít na více než šest set miliard. Ponechme stranou, že se jedná o úlitbu prezidentu Zemanovi. Společenský i ekonomický přínos tohoto projektu je mizivý,“ uvedl senátor Václav Hampl. Europoslanec Mikuláš Peksa nazval projekt ekologickým i finančním nesmyslem. „Blouznivé přání prezidenta Zemana, akce ekonomicky neudržitelná, jenž zničí půdu a rozvrátí krajinu. To je kanál Dunaj-Odra-Labe. Dnes schváleno vládou Andreje Babiše,“ uvedl Peksa.

Podle šéfky TOP 09 Markéty Pekarové Adamové má stavba kanálu Dunaj–Odra–Labe stejný ekonomický smysl jako kolonizace Marsu Českem. „O ekologii nemluvě. Prostě se jedná o všimné prezidentovi,“ napsala Adamová.

Podle europoslance Tomáše Zdechovského vláda místo toho, aby se snažila Českou republiku rychle napojit na dálniční a železniční sítě, které může financovat z prostředků Evropské unie, vymýšlí nesmysly. „KDU-ČSL kritizuje schválený plán vlády začít s přípravou výstavby první části vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe na Odře mezi Ostravou a polskými hranicemi, který by měl stát zhruba 15 miliard korun. Lidovci už v minulosti zpochybnili studii proveditelnosti projektu, která prokázala, že záměr je investorsky a ekonomicky nevýhodný ve všech variantách. Vláda by se měla snažit splavnit Labe u Děčína, za doby vládnutí hnutí ANO v tom příliš nepokročila,“ sdělil Zdechovský.

Scroll to Top