Manažeři nejvýznamnější české stavební firmy Metrostav se připravují na nejhorší. Společnosti, která je součástí stejnojmenné skupiny, reálně hrozí, že v příštích letech nebude smět stavět veřejné stavby a také ty, které jsou financovány za pomoci dotací, píší Hospodářské noviny.
Ohrožena je také pověst firmy v cizině. Odříznout od veřejných zakázek ji mohou soudy řešící dvě kauzy, ve kterých Metrostav figuruje. Pro firmu se soudní proces nevyvíjí dobře a hrozí jí bezprecedentní trest, píší dále Hospodářské noviny. Královéhradecký krajský soud již firmě zakázal společnosti na šest let veškerou stavební činnost související s dotacemi a veřejnými prostředky. Dále jí udělil pokutu 600 tisíc korun.
Kauza se podle Hospodářských novin týká machinací s evropskými dotacemi při modernizaci Hotelu Bohemia Chrudim, kdy se tam investor dohodl se stavaři, že budou vykazovat práce, které ve skutečnosti neprováděli. Veřejné peníze za to vyplacené si mezi sebe rozdělili. Obžaloba byla podána proti osmi lidem a třem firmám.
Generální dodavatel, společnost Metrostav, například loni slavnostně zahájila stavební práce na inovaci a modernizaci plavebních komor Vodního díla Gabčíkovo. Cílem je zvýšit bezpečnost a intenzitu vodní dopravy. Jedná o výměnu horních a dolních vrat, plnicích a prázdnících systémů, dynamické ochrany horních a dolních zhlaví, hydraulických systémů ovládání a řídicího systému. S dokončením se počítá na začátek roku 2022. Akce je spolufinancována z EU částkou 123 milionů korun.
Metrostav zvítězil v tendru na modernizaci plavebních komor největší slovenské vodní elektrárny díky nejnižší ceně. Obě komory byly ve špatném technickém stavu. O rekonstrukci se mluvilo na Slovensku čtyři roky. Vodní dílo Gabčíkovo bylo uvedeno do provozu v roce 1992 a ročně jím projede zhruba 15 tisíc plavidel.
V prosinci 2018 Metrostav také zahájil rozsáhlou modernizaci plavební komory na Štvanici. Díky nové nábřežní zdi navazující na Negrelliho viadukt budou mít lodě bezpečnější a pohodlnější zaplouvání do druhé nejvytíženější plavební komory v Praze. Jedná se o první vodocestný projekt spolufinancovaný Nástrojem Evropské unie pro propojení Evropy CEF v České republice, kdy společně s dalšími stavbami dojde ke zvýšení plavebních parametrů Vltavské vodní cesty do Prahy.
Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Soubory cookies třetích stran
Tyto webové stránky používají službu Google Analytics ke shromažďování anonymních informací, jako je počet návštěvníků webu a nejoblíbenější stránky.
Povolení tohoto souboru cookie nám pomáhá zlepšovat naše webové stránky.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!