Nákladní lodě s větší nosností měly podle původních plánů mezi těmito městy plout už letos, píše to Mf Dnes. Výstavbu větších plavebních komor a prohloubení koryta totiž zdržuje hledání technologií, díky kterým by lodě mohly po Vltavě plout i v průběhu stavebních prací. Stavbu také zbrzdily nutné úpravy jednoho z pražských mostů, aby pod ním lodě propluly.
Vltavská vodní cesta začíná na soutoku Labe s Vltavou u Mělníka a prochází městy, jako jsou Kralupy nad Vltavou, Libčice nad Vltavou, Roztoky, Vrané nad Vltavou, Davle, Štěchovice a Praha. Její úsek splavný pro velké lodi končí pod hrází Slapské přehrady u Třebenic.
Sektor vodní dopravy v České republice potřebuje stabilizovat a zvýšit konkurenceschopnost vůči silniční a železniční dopravě. Počítá se s rozvojem osobní dopravy, která tvoří významnou součást turistického ruchu. Tématem diskuzí je výstavba jezu v Děčíně. Na 3,5 miliardy korun by měly přijít úpravy Labe u Přelouče. Obdobná investice bude potřeba pro výstavbu zdvihadel pro rekreační lodě na vltavských přehradách.
Vodní doprava v České republice je limitována délkou splavných úseků, které představují 355 kilometrů. Výhodou je, že je plavební systém téměř vždy propojen s mořem. Klíčovou roli sehrává Labe ústící do Severního moře. Údržba lodní dopravy, která dnes představuje procento všech nákladních přeprav v České republice, patří v porovnání se silniční nebo železniční dopravou k těm jednodušším.
„Vltava je národní řekou, která každoročně spojuje mnoho lidí s podobným zájmem. Nejpopulárnější je její splouvání na lodích, ale oblíbené jsou i pěší výlety podél břehu nebo sledování toku ze sedla jízdního kola,“ poznamenal dříve ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek. Marketingová strategie Vltavská vodní cesta 2022 počítá do tohoto roku se zdvojnásobením počtu lodí ze stávajících 57 na 115 tisíc.
Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Soubory cookies třetích stran
Tyto webové stránky používají službu Google Analytics ke shromažďování anonymních informací, jako je počet návštěvníků webu a nejoblíbenější stránky.
Povolení tohoto souboru cookie nám pomáhá zlepšovat naše webové stránky.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!