Stavba Vltavské vodní cesty z Prahy do Mělníka se protáhne o dva ...

blank

Nákladní lodě s větší nosností měly podle původních plánů mezi těmito městy plout už letos, píše to Mf Dnes. Výstavbu větších plavebních komor a prohloubení koryta totiž zdržuje hledání technologií, díky kterým by lodě mohly po Vltavě plout i v průběhu stavebních prací. Stavbu také zbrzdily nutné úpravy jednoho z pražských mostů, aby pod ním lodě propluly.

Vltavská vodní cesta začíná na soutoku Labe s Vltavou u Mělníka a prochází městy, jako jsou Kralupy nad Vltavou, Libčice nad Vltavou, Roztoky, Vrané nad Vltavou, Davle, Štěchovice a Praha. Její úsek splavný pro velké lodi končí pod hrází Slapské přehrady u Třebenic.

Sektor vodní dopravy v České republice potřebuje stabilizovat a zvýšit konkurenceschopnost vůči silniční a železniční dopravě. Počítá se s rozvojem osobní dopravy, která tvoří významnou součást turistického ruchu. Tématem diskuzí je výstavba jezu v Děčíně. Na 3,5 miliardy korun by měly přijít úpravy Labe u Přelouče. Obdobná investice bude potřeba pro výstavbu zdvihadel pro rekreační lodě na vltavských přehradách.

Vodní doprava v České republice je limitována délkou splavných úseků, které představují 355 kilometrů. Výhodou je, že je plavební systém téměř vždy propojen s mořem. Klíčovou roli sehrává Labe ústící do Severního moře. Údržba lodní dopravy, která dnes představuje procento všech nákladních přeprav v České republice, patří v porovnání se silniční nebo železniční dopravou k těm jednodušším.

„Vltava je národní řekou, která každoročně spojuje mnoho lidí s podobným zájmem. Nejpopulárnější je její splouvání na lodích, ale oblíbené jsou i pěší výlety podél břehu nebo sledování toku ze sedla jízdního kola,“ poznamenal dříve ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek. Marketingová strategie Vltavská vodní cesta 2022 počítá do tohoto roku se zdvojnásobením počtu lodí ze stávajících 57 na 115 tisíc.

Scroll to Top