Krajský soud v Praze uložil trest společnosti Metrostav v druhé části kauzy Davida Ratha kolem manipulace veřejných zakázek kraje a krajských nemocnic. Metrostav má také zaplatit 10 milionů korun, a navíc se nesmí tři roky účastnit veřejných výběrových řízení. Společnost se podílí také na řadě významných vodohospodářských projektů.
„S rozsudkem se neztotožňujeme, a tak se vůči němu naši právní zástupci odvolali. Soudní řízení tedy dále probíhá a my se z toho důvodu nemůžeme a nebudeme až do konečného pravomocného rozhodnutí vyjadřovat,” uvedl mluvčí Metrostavu Vojtěch Kostiha. V případě, že bude rozsudek pravomocný, to může mít na společnost citelný dopad. Výrazná část výdělků Metrostavu totiž pochází ze státních a veřejných zakázek.
„Obžalovaní jednali jako organizovaná skupina. Jejich trestná činnost je závažná, také vzhledem k její soustavnosti a dlouhodobosti. Jednalo se o sofistikovanou trestnou činnost, kde došlo k předání anebo slibu úplatků v řádech desítek milionů korun, přičemž se jednalo o zakázky za stovky milionů,“ sdělil státní zástupce Jiří Pražák.
Generální dodavatel, společnost Metrostav, například loni slavnostně zahájila stavební práce na inovaci a modernizaci plavebních komor Vodního díla Gabčíkovo. Cílem je zvýšit bezpečnost a intenzitu vodní dopravy. Jedná o výměnu horních a dolních vrat, plnicích a prázdnících systémů, dynamické ochrany horních a dolních zhlaví, hydraulických systémů ovládání a řídicího systému. S dokončením se počítá na začátek roku 2022 a akce je spolufinancována z EU částkou 123 milionů korun.
Metrostav zvítězil v tendru na modernizaci plavebních komor největší slovenské vodní elektrárny díky nejnižší ceně. Obě komory byly ve špatném technickém stavu. O rekonstrukci se mluvilo na Slovensku čtyři roky. Vodní dílo Gabčíkovo bylo uvedeno do provozu v roce 1992 a ročně jím projede zhruba 15 tisíc plavidel.
V prosinci 2018 Metrostav také zahájil rozsáhlou modernizaci plavební komory na Štvanici. Díky nové nábřežní zdi navazující na Negrelliho viadukt budou mít lodě bezpečnější a pohodlnější zaplouvání do druhé nejvytíženější plavební komory v Praze. Jedná se o první vodocestný projekt spolufinancovaný Nástrojem Evropské unie pro propojení Evropy CEF v České republice, kdy společně s dalšími stavbami dojde ke zvýšení plavebních parametrů Vltavské vodní cesty do Prahy.
Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Soubory cookies třetích stran
Tyto webové stránky používají službu Google Analytics ke shromažďování anonymních informací, jako je počet návštěvníků webu a nejoblíbenější stránky.
Povolení tohoto souboru cookie nám pomáhá zlepšovat naše webové stránky.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!