Kremlík navštívil stavbu plavební komory Hořín u Mělníka

Stavba je v současnosti největším realizovaným projektem Ředitelství vodních cest České republiky a po jejím dokončení v roce 2021 plavební komora umožní plavbu vysokých lodí do Prahy. Ministr dopravy Vladimír Kremlík zdůraznil, že investice do infrastruktury vodních cest budou pokračovat i v letošním roce. Zahájena bude stavba nového přístavu a plavební komory na Baťově kanále a dalších více než 10 přístavišť na Labi i Vltavě.

„Jsem rád, že v naší dopravní infrastruktuře nemáme jenom klasické stavby dálnic a železnic, ale také naprosto unikátní stavbu zdymadla, které po 115 letech Ředitelství vodních cest upravuje na parametry moderní dopravní cesty. Dnes jsem viděl, jak naši stavaři umí propojit historické konstrukce s novou technologií, a těším se, že za rok touto plavební komorou propluji pod zdviženým mostem. Silnice i železnice jsou dnes stále více zatíženy dopravou, a proto jsem pevně přesvědčen, že vodní cesta v koridoru Labe a Vltavy má v dopravní soustavě státu své místo. Pomůže nejen mezinárodní dopravě nákladů, ale také více stavebnin a jiného zboží popluje po Vltavě do Prahy. Jsem přesvědčen, že v letošním roce vláda schválí Koncepci vodní dopravy a pohnou se tak kupředu projekty nejen na Vltavě, ale také zdymadlo u Děčína a další projekty na Labi,“ sdělil Kremlík.

Podle Ředitelství vodních cest České republiky již běží práce na betonování a vyzdívání nových konstrukcí širších ohlaví, s maximálním využíváním původních kamenů z rozebraného 120 let starého zdiva. Také se kompletují nová ocelová vrata a připravují se na jejich osazení do ohlaví plavební komory. Hotovo má být v březnu 2021.

Scroll to Top