Karlovarské minerální vody a Pepsi expandují na Balkán

Karlovarské minerální vody společně s PepsiCo kupují v Srbsku výrobce nápojů Knjaz Miloš. Firmy zatím cenu transakce nezveřejnily. Obchod musí schválit antimonopolní úřady.

Knjaz Miloš se sídlem v Aranđelovaci je s více než dvousetletou historií největším výrobcem minerálních vod a energetických nápojů na srbském trhu. Na podzim 2018 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil koncernu Karlovarské minerální vody nákup českého zastoupení PepsiCo.

ÚOHS se nákupem zabýval od loňského dubna. Skupinu KMV vlastní italská rodina Pasquale. Je největším výrobcem minerálních a pramenitých vod ve střední Evropě. V tuzemsku vyrábí kromě minerální vody Mattoni pramenitou vodu Aquila a minerální vody Magnesia, Poděbradka, Dobrá voda a Hanácká Kyselka. Produkty vyváží do dvaceti zemí. Karlovarské minerální vody musely kvůli spojení s Pepsi prodat značku Toma.

Skupina Karlovarské minerální vody loni zvýšila své tržby na rekordních 8,8 miliardy korun. Meziročně šlo o osmiprocentní nárůst. Absolutní údaj o zisku konsolidované skupiny neuvádí. I s PepsiCo má obrat přes 14 miliard korun. Skupina sděluje zpravidla pouze údaje o ukazateli provozního zisku EBITDA, a to jen v relativním vyjádření. Ten meziročně vzrostl o pětinu.

 

Scroll to Top