Vraňansko-hořínský kanál se dočkal vody

blank

Plavební kanál Vraňany – Hořín na Vltavě u Mělníka je po dvou měsících odstávky plný vody a slouží plavbě. Oznámilo to Ředitelství vodních cest a informoval o tom také portál zdopravy.cz.

Kanál bylo nutné vypustit kvůli probíhající modernizaci, která spočívá především ve výměně mostů. Napuštění se o deset dní zpozdilo kvůli karanténě dělníků jednoho ze subdodavatelů. Stavbu Zabezpečení podjezdných výšek na vltavské vodní cestě, kanál Vraňany – Hořín, Ia. etapa, provádějí Strabag Rail, Eurovia a OK Třebestovice. Náklady činí 600 milionů korun a jedná se o přestavbu pěti mostů přes kanál.

Podle projektantů je akce unikátní v tom, že tři mosty včetně jednoho železničního budou nově přestavěny na zdvižné a ovládat se budou z plavební komory na Hoříně u Mělníka. Podle portálu zdopravy.cz se stavba týká pěti mostů: místní komunikace Vraňany (zdvižný), silnice III. třídy Lužec (není zdvižný), železnice Lužec (zdvižný), místní komunikace Lužec (zdvižný) a účelová komunikace Chramostek (není zdvižný).

Scroll to Top