Plavební kanál Vraňany – Hořín na Vltavě u Mělníka je po dvou měsících odstávky plný vody a slouží plavbě. Oznámilo to Ředitelství vodních cest a informoval o tom také portál zdopravy.cz.
Kanál bylo nutné vypustit kvůli probíhající modernizaci, která spočívá především ve výměně mostů. Napuštění se o deset dní zpozdilo kvůli karanténě dělníků jednoho ze subdodavatelů. Stavbu Zabezpečení podjezdných výšek na vltavské vodní cestě, kanál Vraňany – Hořín, Ia. etapa, provádějí Strabag Rail, Eurovia a OK Třebestovice. Náklady činí 600 milionů korun a jedná se o přestavbu pěti mostů přes kanál.
Podle projektantů je akce unikátní v tom, že tři mosty včetně jednoho železničního budou nově přestavěny na zdvižné a ovládat se budou z plavební komory na Hoříně u Mělníka. Podle portálu zdopravy.cz se stavba týká pěti mostů: místní komunikace Vraňany (zdvižný), silnice III. třídy Lužec (není zdvižný), železnice Lužec (zdvižný), místní komunikace Lužec (zdvižný) a účelová komunikace Chramostek (není zdvižný).
Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Soubory cookies třetích stran
Tyto webové stránky používají službu Google Analytics ke shromažďování anonymních informací, jako je počet návštěvníků webu a nejoblíbenější stránky.
Povolení tohoto souboru cookie nám pomáhá zlepšovat naše webové stránky.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!