Na Litoměřicku byl spuštěn na vodu chemický eko-tanker

blank

Zhruba půl roku pracovala na výrobě padesátka svářečů a zámečníků. Loď zamíří do Nizozemska. Tam bude převážet jedlé oleje po vnitrozemí. Zatím není jasné, kdy přesně se plavidlo na západ vydá. Čeká se i na dostatek vody v přístavu v Lovosicích.

„Aktuálně je situace velmi komplikovaná. Hladina se kvůli zimnímu období zvedá pomalu. Předpokládáme ale, že těsně po Novém roce bude transport obou lodí realizován,“ řekl Českému rozhlasu zástupce loděnice Jurij Kulchytský. Na spuštění tankeru se sice přišly podívat desítky lidí, ale akce trvala jen několik vteřin, kdy plavidlo spustili technici do řeky po skluzech. Pak ji zabrzdil připravený remorkér pomocí brzdného lana. Tanker je 86 metrů dlouhý, 11 metrů široký, váží 610 tun a dokáže pojmout až 3000 tun nákladu.

Podle poslance Mariana Jurečky však vodní doprava ve střední Evropě včetně Německa klesá a nenaplnila zdaleka původní očekávání. I u kanálu Rýn-Dunaj je dnes doprava na 42 % původně plánovaného provozu. „Například investice do kanálu Dunaj-Odra-Labe nemá návratnost, je problematická z hlediska životního prostředí a nedostatku vody. Místo toho by měl stát vrhnout veškerou energii na výstavbu vysokorychlostní železnice. To je investice, která nám pomůže v dalším rozvoji a napojení na evropskou vysokorychlostní soustavu. Bohužel tento můj návrh kluby ANO a ČSSD zavetovaly, a tak nemohlo být ani hlasováno o zařazení tohoto bodu na program schůze sněmovny,“ uvedl v říjnu Jurečka.

Scroll to Top