Vzdělávací programy vodohospodářů budí ve školách nadšení

blank

Již do pátého školního roku vstupuje program Strom života o významu vody pro člověka a přírodu. V loňském školním roce se k němu také přidala Planeta Oxidan určená pro nejvyšší ročníky základních škol. O programy SmVaK Ostrava a spolku Eduludus je mimořádný zájem.

Hra Strom života odstartovala v dubnu 2016 a dočkala se zhruba 200 realizací. Aktivně se do ní zapojilo prozatím 3000 žáků. Planetu Oxidan si na konci posledního pololetí školního roku zahrálo přibližně 250 dětí. Díky ní si podle vodohospodářů školáci uvědomí například nutnost udržitelného zacházení s vodními zdroji.

„Výrazněji akcentuje společenskou odpovědnost při nakládání se zdroji. V druhém pololetí uplynulého školního roku si ji zahrálo zhruba 250 dětí, které si díky ní mohly uvědomit, že rozvoj společnosti není možný bez spolupráce a udržitelného zacházení s vodními zdroji a produkovanou odpadní vodou. S každou zúčastněnou třídou pracují naši animátoři – většinou studenti a absolventi pedagogiky nebo psychologie – zážitkově celý vyučovací den. Jdou do hloubky a kromě logického uvažování působí výrazně na emoční stránku vnímání, kterou během hry u dětí rozvíjí. Jsme přesvědčeni o tom, že to je cesta k tomu, aby si děti odnesly z programu co nejvíce a nevypustily vše z hlavy hned v prvním momentě, kdy si zapnou mobilní telefon nebo tablet a přihlásí se na svou oblíbenou sociální síť,“ vysvětlil Josef Kundrát ze spolku EduLudus, který obě hry ve spolupráci s odborníky z SmVaK Ostrava vyvinul.

Programy využívají metodu Edularp, což znamená hraní roli na živo. Pro školy je výhodou, že realizátoři přijedou přímo za dětmi do škol a program je poskytovaný bezplatně. Podle mluvčího SmVaK Ostrava Marka Síbrta je obdobná forma výuky pro studenty zajímavější a přínosnější než memorování suchých dat. Model výuky klade důraz na aktivitu každého žáka ve vzdělávání.

Scroll to Top