Výletní elektrická loď na Slezské Hartě stále nepluje

Od června měla turisty na přehradě Slezská Harta na Bruntálsku vozit unikátní elektrická loď, za kterou Moravskoslezský kraj zaplatil 14 milionů korun. Plavidlo však stále kotví u mola. Nemá totiž všechna povolení.

„Tato nádrž se řadí mezi deset největších v republice a nachází se v ochranném pásmu, kde je zakázáno používat plavidla se spalovacími motory. Proto je loď poháněná bateriemi. Její provoz je tedy šetrný k životnímu prostředí a k vodě v nádrži, která se kromě rekreace využívá i jako zdroj užitkové vody,“ uvedl na jaře hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák. Elektroloď pojme 45 výletníků.

 „Samozřejmě se počítá také s návštěvami mladých rodin. Rodiče nemusí mít obavy, na lodi je vyhrazeno i místo pro kočárky, a to za poplatek 20 korun. Určitě lidé ocení, že si na výlet s sebou mohou vzít svého psa. Během plavby je turistům k dispozici bufet, bezbariérová toaleta a vyhlídková i zakrytá paluba,“ řekl také náměstek hejtmana kraje pro cestovní ruch a regionální rozvoj Jan Krkoška.

Jenže o dva měsíce později se davy turistů na loď stále nehrnou. „Jsme tady v minikempu na dovolené s dětmi na kolech. Moc jsme se těšili, že si po přehradě uděláme výletní plavbu novou elektrickou lodí a vezmeme si kola a pejska s sebou. Ale plavby se nedělají, loď zatím nepluje,“ popisoval zklamaně Právu pětačtyřicetilý Tomáš Hampl. Podle krajské mluvčí Nikol Birklenové je vlastníkem a provozovatelem lodi Mikroregion Slezská Harta, který rovněž vyřizuje veškeré záležitosti týkající se jejího uvedení do provozu.

„Proces je složitý a kvůli určité unikátnosti elektrolodi je proces zápisu do evidence plavidel zdlouhavější, než provozovatel lodi očekával,“ vysvětlila Birklenová. S největší pravděpodobností by si měli první turisté užít plavbu ještě během této sezony.

„Kromě elektrolodi podpořil v této lokalitě Moravskoslezský kraj další projekty. Vloni jsme Leskovci nad Moravicí přispěli 400 tisíc korun na zázemí pro návštěvníky Slezské Harty. Z těchto peněz byly zřízeny elektrické a vodovodní přípojky pro šest zásuvkových pilířů, které slouží pro nabíjení a doplňování vody pro lodě plující po Slezské Hartě a pro nabíjení a doplňování právě Harty. Další milion jsme poskytli na vybudování sociálního zařízení, ale také na zázemí lodní dopravy, pláže a drobného prodeje,“ doplnil Krkoška.

Scroll to Top