Pšenička: V podávání kohoutkové vody se přibližujeme vyspělým zemím

Vinárny, bary, restaurace nebo cukrárny v Moravskoslezském kraji opět navštívily kohoutkové inspektorky SmVaK Ostrava. V minulých letech obdrželo certifikát 120 podniků díky vstřícnosti v podávání pitné vody z veřejné sítě zákazníkům. Letos v létě se k nim přidalo dalších třicet. Společnost Severomoravské vodovody a kanalizace Ostrava je největším dodavatelem pitné vody ve více než milionovém regionu a patří mezi nejvýznamnější vodárenské firmy v České republice.

„Podávání kohoutkové vody se postupně stává i v České republice běžnou praxí. Přibližujeme se vyspělým zemím. Negativních reakcí a odmítnutí s odůvodněním, že si majitelé nebo provozovatelé nepřejí, aby obsluha podávala zákazníkům vodu z kohoutku, se objevuje méně často než v uplynulých letech. Přesto jsme je letos zaregistrovali ve čtvrtině navštívených provozoven. Léto ale ještě nekončí, takže uvidíme, co naše inspektorky čeká v dalších částech kraje. Ze současného průběhu je možné konstatovat, že nejčastějším modelem je podávání džbánu s pitnou kohoutkovou vodou doplněnou mátou nebo citronem za zhruba 20-30 korun,“ řekl generální ředitel SmVaK Ostrava Anatol Pšenička.

Pro porovnání: za litr vody z kohoutku v regionu, kde působí SmVaK Ostrava, zaplatí zákazníci o něco více než osm haléřů, třetinková lahev neperlivé vody se prodává v podnicích za zhruba třicet korun. „Argument, že podávání kohoutkové vody připravuje podniky o tržby, je z našeho pohledu scestný. Když jdu na kávu a zmrzlinu do cukrárny, nedám si místo toho kohoutkovou vodu, stejně jako neplatí to, že když jdu s kamarády na pivo, objednám si místo toho džbánek vody s citrónem. Jde o vstřícný krok směrem k zákazníkům a rozšíření služeb. Dopad na tržby je v tomto ohledu mizivý,“ doplnil Pšenička.

Scroll to Top