Karlovarské minerální vody budou dodávat produkty ve stejně barevných lahvích

blank

Výrobce mimo jiné minerální vody Mattoni začne postupně uvádět na trh produkty ve stejně barevných, světle zelených lahvích. Společnost změnu vysvětlila, že chce položit základ pro mnohonásobnou recyklaci PET lahví. Novinka by měla významně ulevit životnímu prostředí.

„Nápojový průmysl má nyní příležitost stát se plně udržitelným při zachování všech výhod spotřebitelských balení. Krokem, který k tomu povede, je kromě sjednocení barev i zavedení zálohového systému. Získáme čistý recyklát potravinářské kvality, ze kterého budeme moci vyrábět nové lahve znovu a znovu,” sdělil generální ředitel Karlovarských minerálních vod Alessandro Pasquale.

Stáčení do lahví jednotné barvy začne v květnu a v průběhu léta se budou výrobky dostávat na trh. V tuzemsku KVM vyrábí kromě minerální vody Mattoni pramenitou vodu Aquila a minerální vody Magnesia, Poděbradka, Dobrá voda a Hanácká kyselka. Produkty vyváží do dvaceti zemí. Karlovarské minerální vody musely kvůli spojení s Pepsi prodat značku Toma. Jednalo se totiž o podmínku, aby mohla společnost koupit českou i slovenskou pobočku PepsiCo a přitom nebyla narušena hospodářská soutěž.

Skupina loni zvýšila své tržby na rekordních 8,8 miliardy korun. Meziročně šlo o osmiprocentní nárůst. Absolutní údaj o zisku konsolidované skupiny KMV neuvádí. I s PepsiCo má obrat přes 14 miliard korun. Skupina sděluje zpravidla pouze údaje o ukazateli provozního zisku EBITDA, a to jen v relativním vyjádření. Ten meziročně vzrostl o pětinu.

Scroll to Top