Amundi Czech Republic: Češi považují vodu za vzácnou komoditu

Hned 92% obyvatel České republiky považuje vodu za vzácnou komunitu a více než polovina by pak investovala do společností řešících nedostatek vody. Ukázaly to výsledky průzkumu pro skupinu Amundi Czech Republic, který provedla společnost STEM/MARK na přelomu září a října 2018. Vzorek představovalo 512 mužů a žen ve věku 25–65 let.

„Nedostatek sladké vody je jedno z největších globálních rizik. Povědomí o tomto problému existuje i v České republice, pro 78 % Čechů představuje voda vzácnou komoditu, jíž je již v současnosti v některých částech světa značný nedostatek. Největší obavy v souvislosti s vodou vyvolává mezi necelými 67 % Čechů dlouhotrvající sucho,“ řekla vedoucí komunikace v Amundi Czech Republic Dana Kryńska.

Dále výzkum poukázal na to, že si více než 41 % respondentů myslí, že spotřeba vody v České republice stoupla za posledních 40 let až čtyřikrát, necelých 23 % se pak domnívá, že šestkrát. Nejvíce dotázaných rovněž odpovědělo, že průměrná spotřeba vody za jeden den v domácnosti dosahuje 31–60 litrů (32,4 %). Pouze 5,7 % pak soudí, že je to přes 130 litrů.

Podle Českého statistického úřadu činila loňská průměrná spotřeba vody na jednoho člena domácnosti 88,7 litru na den. „Podle více než 95 % respondentů se cena vody v budoucnu zvýší. V této souvislosti by každý pátý Čech do této komodity investoval právě vzhledem k potenciálu růstu cen vody,“ doplnila Dana Krynśka.

Scroll to Top