V listopadu vzrostly tržby ve vodní dopravě

Tržby v běžných cenách v ČR meziročně vzrostly o 13,5 %. Ve stálých cenách se zvýšily o 26 %. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu.

Sektor vodní dopravy v České republice potřebuje stabilizovat a zvýšit konkurenceschopnost vůči silniční a železniční dopravě. Počítá se s rozvojem osobní dopravy, která tvoří významnou součást turistického ruchu. Řada otázek se týká výstavby jezu v Děčíně. Na 3,5 miliardy korun by měly přijít úpravy Labe u Přelouče. Obdobná investice bude potřeba pro výstavbu zdvihadel pro rekreační lodě na vltavských přehradách.

Zhruba 1,6 miliardy korun zřejmě zamíří na úpravy Vltavy před Prahou a ve městě samotném, kde se musí přestavět mosty tak, aby pod nimi mohly proplouvat objemnější lodě. Přes půl miliardy korun si vyžádá stavba nové plavební komory na Smíchově a dalších 500 milionů modernizace Baťova kanálu mezi Otrokovicemi a Rohatcem.

Vodní doprava v České republice je limitována délkou splavných úseků, která činí 355 kilometrů. Výhodou je, že je plavební systém téměř vždy propojen s mořem. Klíčovou roli sehrává Labe ústící do Severního moře. Údržba lodní dopravy, která dnes představuje procento všech nákladních přeprav v České republice, patří v porovnání se silniční nebo železniční dopravou k těm jednodušším.

Ilustrační foto 

Scroll to Top