SVAS: Poškozené vodoměry stály zákazníky vodárny více než 840 tisíc korun

Středočeské vodárny varují zákazníky před mrazivým počasím, které může poškodit jejich vodoměry. Podle vodohospodářů v mnoha případech dochází k situacím, že zákazníci zjistí poškození vodoměru až při dalším odečtu vody nebo za několik měsíců, kdy již došlo k velkým škodám.

„V loňském roce byla u zákazníků SVAS provedena výměna 205 vodoměrů poškozených mrazem. I když každoročně upozorňujeme na zabezpečení vodoměru před mrazem, vždy se najde dost jedinců, kteří nedbají na ochranu vodoměrů, a zbytečně tak vydají finanční prostředky spojené s jeho výměnou. Jen za minulý rok se náklady spojené s výměnou vodoměrů vyšplhaly na více než 840 tisíc korun,“ sdělil generální ředitel společnosti Pavel Pobříslo.

Vodárny doporučují před nástupem mrazivého období zkontrolovat, zda je vodoměr umístěn ve vytápěné místnosti či minimálně izolován například izolační vatou. Pokud se vodoměr nachází ve vodoměrné šachtě, musí zákazník dbát na to, aby šachta byla pečlivě uzavřena a její vstup zabezpečen tak, aby ji nemohla zaplavit povrchová voda. V zimě je navíc podle vodohospodářů dobré poklop šachty přikrýt tepelnou izolací, například polystyrenem.

„Je důležité kontrolovat vodoměr i během roku a zapisovat si jeho stav měsíčně nebo čtvrtletně. Díky tomu si odběratel může nejen ověřit správnost údajů na faktuře, ale hlavně včas odhalit potenciální únik vody. Je-li odběrné místo vybaveno vodoměrnou sestavou, obsahuje uzávěr před a za vodoměrem. Oba uzávěry je vhodné dvakrát ročně několikrát nenásilně protočit, aby byla zachována jejich funkčnost. V případě, že dojde k zamrznutí vodoměru, nedoporučuje se s ním manipulovat, rozehřívat či provádět pokusy s jeho zprovozněním. Nejrychlejším způsobem, jak zajistit dodávku vody do objektu, je zavolat na zákaznickou linku vodáren (840 121 121, 602 128 127 – 24 hodin denně) a domluvit se na termínu výměny vodoměru,“ zdůraznila mluvčí Lenka Kozlová.

 

Scroll to Top