Voda Glacéau Smartwater získala parodické ocenění za reklamní lež roku

Německé spotřebitelská organizace Foodwatch vyhlašuje každoročně cenu Zlatý větrník za největší reklamní lež. Letos si nechtěné zlato odnesl americký gigant Coca-Cola za výrobek Glacéau Smartwater. Se 70 tisíci hlasy získal v Německu 30,5 procenta. Organizace již vyzvala obchodníky, aby produkt vyřadili ze svého sortimentu.

Coca-Cola letos vstoupila i na český trh s vodou Glacéau Smartwater, jejíž globální marketingovou tváří je slavná herečka Jennifer Aniston. Produkt údajně vzniká proměnou minerální vody na páru, která se následně kondenzuje a obohacuje o minerály. Řada odborníků ji ale přirovnala k obvyklé vodě z kohoutku.

„Demineralizace vody, odstranění minerálů a jejich přidávání zpět nemá žádné výhody. Termín smartwater naznačuje, že je chytré ji pít, nebo že vás učiní chytřejšími, i když nejde o výslovné prohlášení společnosti Coca-Cola. Ale není tu žádná indikace, že je moudřejší pít tuto vodu,“ konstatovala v červnu dietní konzultantka Rebecca McManamon.

Podle e15.cz se Coca-Cola záměrně zdržuje tvrzení o účincích Glacéau Smartwater na lidský organismus a místo toho uvádí například to, že díky elektrolytům se její chuť liší od chuti jiných vod. „Přidávání elektrolytů zní vědecky, ne? Někteří lidé, kteří nemají lékařské ani vědecké vzdělání si představují, že se všemi těmi vědecky vyhlížejícími věcmi ten produkt musí být blahodárný. Ale pro zdraví vůbec nic neudělá,“ zdůraznil například nutriční odborník Mike Lean z Glasgow University.

Koncern Coca-Cola se však brání a německou společnost napadl s tím, že vodu do svého výběru zahrnula jen z PR důvodů, aby získala větší pozornost. „Úspěch naší vody u mnoha spotřebitelů ukazuje, že jim výrobek vyhovuje,“ uvedla Coca-Cola, která nápoj poprvé představila v roce 2008.

Scroll to Top