Coca-Cola začala prodávat chytrou vodu, experti mají pochybnosti

Coca-Cola vstoupila na tuzemský trh s vodou Glacéau Smartwater, jejíž globální marketingovou tváří je slavná herečka Jennifer Aniston. Produkt vzniká proměnou minerální vody na páru, která se následně kondenzuje a obohacuje o minerály. Řada odborníků Glacéau Smartwater přirovnala k obyčejné vodě z kohoutku.

„Demineralizace vody, odstranění minerálů a jejich přidávání zpět nemá žádné výhody. Termín smartwater naznačuje, že je chytré ji pít, nebo že vás učiní chytřejšími, i když nejde o výslovné prohlášení společnosti Coca-Cola. Ale není tu žádná indikace, že je moudřejší pít tuto vodu,“ konstatovala dietní konzultantka Rebecca McManamon.

Podle portálu e15.cz se Coca-Cola záměrně zdržuje tvrzení o účincích Glacéau Smartwater na lidský organismus a místo toho uvádí například to, že díky elektrolytům se její chuť liší od chuti jiných vod. „Přidávání elektrolytů zní vědecky, ne? Někteří lidé, kteří nemají lékařské ani vědecké vzdělání si představují, že se všemi těmi vědecky vyhlížejícími věcmi ten produkt musí být blahodárný. Ale pro zdraví vůbec nic neudělá,“ zdůraznil například nutriční odborník Mike Lean z Glasgow University.

Tesco v České republice prodává láhev s objemem 600 mililitrů za 32 korun a Košík.cz za 30 korun. Voda se buď prodává jako čistá, nebo sycená s bublinkami. Redakci portálu e.15.cz také zajímalo, odkud pochází voda určená pro český trh. České zastoupení společnosti Coca-Cola ale na dotazy redaktorů neodpovědělo. Glacéau Smartwater je tak jako tak oblíbenou vodou v USA, kde si lidé převážně stěžují na její cenu, nikoliv na kvalitu samotnou.

Scroll to Top