MHD na uzavřeném Libeňském mostu nahradil přívoz

blank

Od 25. ledna funguje mezi pražskými Holešovicemi a Karlínem přívoz P7, který supluje hromadnou dopravu na Libeňském mostu. Tam mohou pouze chodci nebo cyklisté. Most se nachází dlouhodobě ve špatném technickém stavu a Praha jej uzavřela v návaznosti na zřícení lávky v Troji.

„Přívoz P7 Pražské paroplavební společnosti, zvaný HolKa, bude v provozu každý den v základním intervalu třicet minut, ve špičkách pracovních dnů bude interval zkrácen na patnáct. Provoz ve všední dny začne ráno v sedm, o víkendech v osm hodin a poslední plavba bude každý den v osmnáct hodin večer,“ řekl mluvčí pražského dopravního koordinátora Ropid Filip Drápal.

Je to již třetí přívoz přes Vltavu. Už 23. prosince byl zprovozněn přívoz P8, který má dopravovat cestující na Císařský ostrov a zpět místo zřícené lávky. Kvůli velkému průtoku vody však několik dní nejezdil.

„Kolísání průtoku pod soutokem s Berounkou je běžné i v tomto ročním období. Je třeba vzít v úvahu, že k průtoku pocházejícímu z­ Vltavské kaskády, který je regulován, se k Vltavě přidává i ­průtok z Berounky, který není regulován žádnou soustavou vodních děl. Navíc k ­plavbě v Troji je určen vedlejší plavební kanál, nikoli koryto řeky,“ vysvětlil deníku Metro Hugo Roldán z­ Povodí Vltavy.

Libeňský most se stal předmětem mnoha sporů. Vedení města už sklidilo za situaci kritiku. Podle starostů Prahy 7 a 8 měl být most dávno opraven. V podobném duchu se na sociálních sítích vyjádřila řada opozičních zastupitelů. Praha také uvedla, že čeká na stanovisko ministerstva kultury ohledně posouzení situace v oblasti památkové ochrany mostu. Ministerstvo se ohradilo, že opravu mostu nezdržuje.

 

Scroll to Top