Sobotní vydání deníku Právo přineslo text popisující novou online aplikaci společnosti SmVaK Ostrava pro objednávání služeb v neregulované části vodárenského byznysu.
Online aplikaci, jejímž prostřednictvím si mohou zákazníci vybírat služby, které potřebují, spustila společnost od listopadu. Skrze ni si mohou lidé vybírat až ze čtyř desítek prací souvisejících s péčí o vodu.
Cílem je, aby přístup vodárenské společnosti ke klientům, kteří zvažují využití některých ze služeb, byl vstřícnější a pohodlnější než doposud. Přibyla tak další možnost, jak mohou lidé s firmou komunikovat a specifikovat požadavky. Tuto cestu pravděpodobně využijí především ti, kteří neradi telefonují, nemají čas nebo chuť navštívit zákaznické centrum, preferují využívání online komunikačních nástrojů nebo potřebují při specifikaci svého požadavku navést, k čemuž jim pomůže inteligentní vyhledávač.
„Vodárenství je konzervativní obor, ale svět se v oblasti nových technologií a přístupů k zákazníkům dynamicky mění. Na to musíme logicky zareagovat také my,“ zdůvodnil novinku generální ředitel SmVaK Ostrava Anatol Pšenička. Dodal, že aplikaci najdou zájemci o služby na internetové stránce www.smvak.cz pod položkou Nabídka služeb. „Jejím prostřednictvím s námi mohou komunikovat v případě, že potřebují řešit cokoliv v oblasti, kde působíme,“ zdůraznil.
Prostřednictvím webových stránek lze vybírat služby v sedmi základních oblastech obsahujících čtyři desítky položek. Ti, kteří například potřebují vyvézt žumpu, nebo septik, vyčistit kanalizační přípojku, tak už nemusí vyhledávat kontakt na místní kanalizační středisko, nebo volat na bezplatnou zákaznickou linku. „Službu je možné nově, nezávazně objednat prostřednictvím uživatelsky přátelského formuláře a domluvit se na dalším postupu. To samé platí například pro ty, kteří si chtějí nechat udělat rozbory pitné nebo odpadní vody, nebo chtějí v létě napustit zahradní bazén či potřebují koupit produkty a materiál související s péčí o vodu,“ popsal mluvčí SmVaK Marek Síbrt a dodal, že aplikace umožňuje objednání služeb také například v oblasti stavomontážní činnosti, jako jsou výstavby vodovodních řadů, protlaků pod komunikacemi, napojení vodovodní a kanalizační přípojky na veřejnou síť, výkopové práce a řada dalších.
Ti, kteří nechtějí využívat online systému, však mohou i nadále používat dosavadní způsoby objednání služeb. SmVaK také proškolil zaměstnance na zákaznické lince a v zákaznických centrech tak, aby lidem s vyplněním poptávkového formuláře pomohli. „Celá společnost směřuje k větší a větší elektronizaci, více a více věcí kupujeme pohodlně z domova na internetu, než abychom vybírali zboží v nákupních centrech, kam směřujeme spíše za zábavou. Tomuto trendu se nevyhneme ani my a jdeme mu naproti,“ vysvětlil Pšenička.